Úzkokoľajka, Remetské Hámre – Morské oko
História stroja OTTO
Úzkokoľajka, Remetské Hámre – Morské oko.
Parná úzkorozchodná lokomotíva OTTO
Ide o parný úzkorozchodnú lokomotívu s rozchodom 760 mm s usporiadaním Cn2t. Lokomotíva bola vyrobená rakúskou firmou Locomotivfabrik Krauss & Comp. v Linzi pod výrobným číslom 5278 v roku 1904. Kotol má výrobné číslo S-5420.
10. 11. 1904 – objednaná Maďarskou továrňou na stroje a vagóny vo Viedni (Ungarische Waggon und Maschinenfabrik, Wien). Ovšem firemné zoznam firmy Krauss uvádza ako odberateľa továreň Ungarische Waggonfabrik, Raab a meno OTTO.
4. 3. 1905 dodaná za cenu 14.800, – Korún do stanice Paltinoasa, Bukovinských Lokálnych dráh (vtedajší Uhorsko, teraz Rumunsko). V tom istom roku bola predaná grófovi Deggenfeld. Už vtedy niesla názov OTTO. Neskôr bola prevezená do dielní v Satoraljaujhely (Maďarsko), a v roku 1912 bola predaná na lesné dráhu vo Snine.
8. 5. 1915 ale jazdí v Poľsku na dráhe Lupkow – Cisna – Kalnica (blízko poľsko-slovenských hraníc).
Záznam na prevádzkovom riaditeľstve Snina Zemplínskej produkcia dreva z 5. 7. 1917 hovorí o nedostatku náhradných dielov pre tunajšie lokomotívy a pravdepodobne z toho dôvodu je OTTO v roku 1917 vrátený na vojenskú pílu v Snine. Vojnová doba ale asi spôsobila, že v novembri roku 1918 tu ešte nie je evidovaný. Ďalšie zmienka o lokomotíve je z roku 1922 z lesnej dráhy v Snine.
Po zrušení prevádzky tejto lesnej dráhy v 50. rokoch bola odovzdaná na neďalekú lesné dráhu v Remetských Hámroch, kde slúžila tiež až do zrušenia dráhy na konci 60. rokov. Po zrušení dráhy tu bola ponechaná a čiastočne rozobraná.